Klima aletinin tarihi beşeriyet kadar eskidir. İlk insanlar beden ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor bulmak dâhilin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hükümran dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak dâhilin deniz gücü ile çtuzakışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk yetişkin yararlanma meydanını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her hin 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail beceri gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir prosestir. Günümüzde insanlar, daha ak ve dişi yaşayabilmek dâhilin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima gösteriş olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut konuyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok başkalık evet. Bundan sonra klima yoksuz konuyerlerinde kimse çtuzakışmak istememektedir. Önce konuyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor takımı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca yazın serinleşmek dâhilin kullanılan bir takım olmaktan çıharemp, kışın da ısınmak dâhilin yeğleme edilen takım yapmıştır. Klima yararlanma tuzakışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği katsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde epey karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın tuzakınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana münasip seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin esenlanamaması, sağlıklı montaj icraatının kuruluşlmaması üzere nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin indinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate tuzakınmalıdır. Klima takımı satın tuzakınmadan önce bu kriterler dikkate tuzakınarak değersiz bir muayene kuruluşlmalıdır.