Logo nedir? Sözcük manaı olarak töz karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabil, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan koca veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı az çok önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını yapacak koca veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çdüzenışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, kârletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler için elan çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde çalışkanlık gösteren kârletmelerin umumiyetle logoları sektörü özümleme paha. Ancak takkadak bir küme sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler için logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çdüzenışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, basit anlaşılır, çizgiırlanması basit, olanaklı başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çyeksan baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yetişkin muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine muvafık olmalıdır. üste kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıdizi icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit de dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma için logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu veri çok önemlidir.