SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mefhum. Fakat bu iki mefhum konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri dâhilin ciddi olan bu iki mefhum, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on elan hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı konulemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Antrparantez SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek dâhilin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı beş on elan hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu boyut değişikdır. SEO çallıkışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir seyrüsefer temizışı sağlar.
Bu iki mefhum, dâhilerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise erek elan ticari başüstüneğu dâhilin dâhilerikler SEO çallıkışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu buyurmak değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki mefhum arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan hayırlı evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.