Kişinin yaşadığı maşer içinde kıymeti olan , kudret, şekil ve vesair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Yetişek, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Yetişek; bireyin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğdavranışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı örgülabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına orantılı ) bileğdavranışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis için;
· Yetişek bir prosestir.
· Yetişek sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğdavranıştirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğdavranışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Yetişek sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Yetişek yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler bağırsakin benzeridır. Lakinçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğdavranışebilir, fakat sürecin doğkakımı bileğdavranışmez.
Yetişek kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birgani filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna üstüne farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen standart tanımı şudur: Yetişek, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğdavranışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğdavranışikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Yetişek, in bağırsakin hayat boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Yetişek sürecinin davranışletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Kısaca eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Yetişek Türleri
Yetişek türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi başlamak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir maksat ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise hudayinabit vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Yetişek Sistemi
Yetişek, bir düzen olarak ele düzenındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. çağlayık; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; okul içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, bitirme, sınav mealları kabil matlup davranış bileğdavranışiklikleridir.